Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Andy51

Strony: [1] 2 3 ... 33
1
SREBRA / Odp: Punce
« dnia: Styczeń 14, 2020, 20:43:39 pm »
Na tym zdjęciu można dopatrzeć się liczby 800 (drugi z lewej), znaku importowego Austrii (piąty z lewej) i chyba półksiężyc z koroną ( trzeci z lewej - Niemcy po 1888r ). Znaku pierwszego z lewej i czwartego nie potrafię rozpoznać.

Pozdrawiam Andrzej

2
SREBRA / Odp: pudełeczko na tabletki
« dnia: Styczeń 14, 2020, 14:51:19 pm »
Witam,

moim zdaniem to współczesny wyrób. Sygnatura wskazuje na firmę Ari D. Norman założoną w Londynie w 1974r. Litery datujące wskazują na rok 1994.

Pozdrawiam
Andrzej

3
SREBRA / Odp: cukiernica
« dnia: Styczeń 12, 2020, 13:26:04 pm »
Witam,

faktycznie to Bremen: B.W.K.S (Bremer Werkstätten kunstgewerbliche Silberarbeiten) firma Wilhelma Schultze działająca na przełomie XIX i XX wieku (1890–1947). Brakuje mi tutaj półksiężyca i korony. Być może to efekt współpracy z Davidem Andersenem z Norwegii i to jest powód braku obowiązujących w Niemczech po 1888r oznaczeń. W takim przypadku można byłoby przyjąć 1895-1920. Info o firmie masz tutaj:https://de.wikipedia.org/wiki/Bremer_Werkst%C3%A4tten_f%C3%BCr_kunsthandwerkliche_Silberarbeiten

Pozdrawiam
Andrzej

4
SREBRA / Odp: Prośba o identyfikację sygnatury na kieliszku do jajek
« dnia: Styczeń 12, 2020, 00:15:22 am »
Witam,

moim zdaniem to sygnatura założonej pod Paryżem w 1867r f-my Ercuis. Wyrób posrebrzany. W sieci pewnie znajdziesz sporo informacji. Firma ta funkcjonuje do dziś.

Pozdrawiam
Andrzej

5
SREBRA / Odp: prośba o identyfikację srebrnego sitka
« dnia: Listopad 22, 2019, 19:48:10 pm »
Witaj Krysiu,

zerknij tutaj: https://www.925-1000.com/dm_Assay.html

Złotnika trzeba będzie poszukać tutaj:https://www.925-1000.com/denmarkO.html

Pozdrawiam
Andrzej

6
SREBRA / Odp: sztucce identyfikacja puncy
« dnia: Listopad 05, 2019, 07:41:40 am »
Witam,

ten dwugłowy orzeł to symbol  Dostawcy Cesarskiego Dworu, którym miał prawo posługiwać się Josef Carl Klinkosz. Tytuł ten świadczy o uznanej jakości wyrobów wytwarzanych w tej firmie.

Pozdrawiam
Andrzej

7
SREBRA / Odp: Prośba o identyfikację oznaczeń i o przybliżoną wartość
« dnia: Październik 18, 2019, 13:33:52 pm »
Nie wiem gdzie można to rzetelnie wycenić.
Możesz to zrobić samemu przeglądając  portal aukcyjny. Tam jest sporo srebrnych zestawów. Mając wagę całości i cenę wywoławczą prosto obliczysz cenę za 1g. Dokładniej będzie jak przejrzysz aukcje zakończone sprzedażą. To nie jest jakiś wybitny złotnik a wartość realna to taka ile potencjalny kupiec będzie skłonny zapłacić.
Pozdrawiam

8
SREBRA / Odp: Prośba o identyfikację oznaczeń i o przybliżoną wartość
« dnia: Październik 18, 2019, 06:22:01 am »
Witam,

zestaw został wykonany w latach 1921-1931 w Warszawie w firmie Władysław Hempel. Srebro próby "3" czyli 800/1000. Na forum nie wyceniamy.

Pozdrawiam
Andrzej

9
SREBRA / Odp: prośbę o identyfikację bransoletki
« dnia: Październik 10, 2019, 17:47:40 pm »
Dzień dobry,

niestety ja też nie potrafię zidentyfikować tego wytwórcy. Myślę, że można zapytać o to Urząd Probierczy w Warszawie. Oni taką informację powinni posiadać.
Pozdrawiam
Andrzej

10
SREBRA / Odp: Uprzejma prośba o ID łyżki
« dnia: Październik 08, 2019, 16:41:09 pm »
Witam,

wydaje mi się, że Jacek może mieć rację. Spróbujcie odwrócić obraz (tak by uchwyt łyżki był na dole) wtedy widać dwie pochodnie i pióra strzały, której ostrze wychodzi z lewej strony (Jurek wziął to za kopię). Taką panoplię z tymi pochodniami opisywał chyba kiedyś Andrzej "Szaman".

Pozdrawiam
Andrzej

11
SREBRA / Odp: Uprzejma prośba o ID łyżki
« dnia: Październik 06, 2019, 17:57:56 pm »
To wygląda jak jakieś pobojowisko. To co Ty  widzisz jako tarczę mnie kojarzy się z kołem armatnim. Ta halabarda wystaje z lufy tej armaty. Może to jest wykonane na podstawie jakiegoś obrazu przedstawiającego fragment pola bitwy?

Pozdrawiam
Andrzej

12
SREBRA / Odp: Punca na widelcu? dodatkowe zdj. puncy
« dnia: Październik 06, 2019, 14:53:58 pm »
Witam,

moim zdaniem to jest sygnatura wytwórcy platerów z Warszawy Gustawa Hennigera  - firma Henniger Co ( z lewej strony orła jest litera " H " z prawej "Co" przy czym pod "o" jest kreseczka.

Pozdrawiam
Andrzej

13
SREBRA / Odp: Uprzejma prośba o ID łyżki
« dnia: Październik 05, 2019, 23:42:40 pm »
Witam,

ten jeździec na koniu to może być punca Moskwy z początku XIXw , probierz o być może Dubrowin Nikołaj Łukicz działający w Moskwie w latach 1822-1855. Złotnik to prawdopodobnie Piczugin Fiedor Matwiejew 1808-1858. Data pod inicjałem probierza jest dla mnie nieczytelna. Może to być 1824r. Zamieszczony na uchwycie wizerunek z niczym mi się nie kojarzy.
Pozdrawiam
Andrzej

14
SREBRA / Odp: Prośba o id sygnatury JF
« dnia: Wrzesień 27, 2019, 18:33:37 pm »
Witam,

punca J.F. Frageta miała kropki po każdej literze i towarzyszyła jej cecha srebra (inna w zależności od okresu) , czasem napis FRAGET ARGENT. Też wydawało mi się, że numery katalogowe platerów Frageta są co najwyżej czterocyfrowe ( tak przynajmniej wynika z katalogów, które są mi dostępne), ale spotkałem się także z numerami pięciocyfrowymi. Moim zdaniem to nie jest srebro i nie jest to wyrób Frageta.
Pozdrawiam
Andrzej

15
PORCELANA / Odp: Figurka Arabka
« dnia: Wrzesień 24, 2019, 20:35:17 pm »
Witam,

a dlaczego nie Bogucice? Ta figurka Lubomira Tomaszewskiego powstała w 1959r w IWP. Figurki projektowane w latach 1956-1965 produkowano w  zakładach ceramicznych takich jak „Ćmielów” „Wałbrzych”, „Chodzież”, „Bogucice”,   „Pruszków” i „Tułowice”. Od 1962 roku ich produkcję przeniesiono  głównie do ćmielowskiej fabryki porcelany. Powinna mieć ok.23cm.

Pozdrawiam
Andrzej

Strony: [1] 2 3 ... 33